نقش روابط عمومی فراتر از تبلیغات

1397-11-13 18:24:11 +00:00شنبه، 13 بهمن 1397|روابط عمومی, مشاوره توسعه کسب و کار|

به هر سمتی که مشاهده میکنیم، شاهد یک چرخش اساسی از بازاریابی تبلیغات محور، به بازاریابی روابط عمومی محور، خواهیم بود. دیگر نمی توان فقط با توجه به تبلیغات، یک برند جدید را به بازار عرضه کرد، زیرا تبلیغات دیگر اعتبار ندارد. تبلیغات جنبه ی یک سویه ی سالن و مرکز آرایشگاهی است که تنها به فروش بیشتر می اندیشد.
یک برند زیبایی را فقط به کمک اطلاع رسانی یا روابط عمومی می توان ارائه و ماندگار کرد. روابط عمومی این امکان را در اختیار شما می گذارد که پیام تبلیغاتی خود را به شکلی غیرمستقیم و با کمک گروه سوم در بازار به گوش مخاطبان برسانید.

زنده باد روابط عمومی

روابط عمومی، در واقع به معنای متقاعد کردن آدم‌هاست. برای اینکه خدمات و محصولات خود را بفروشید یا از نیکی ها و اقدامات سالن زیبایی خود به دیگران بگویید، باید مخاطب را متقاعد و توجیه کنید. روابط عمومی برای حفاظت و افزایش حُسن‌ شهرت کسب‌و‌کار و سالن زیبایی شما تلاش می‌کند و این کار را از طریق رسانه‌های گوناگون و شبکه‌های اجتماعی پیش می‌برد. امروزه شبکه‌های اجتماعی همه چیز را به شدت تحت تأثیر قرار داده‌اند و روابط عمومی نیز از این قاعده مستثنی نیست. نیروهای روابط عمومی باید تمام کانال‌های ارتباطی با آرایشگاه شما را تحت نظر داشته باشند و با یافتن نکات و نظرات منفی از محیط خارج و مخاطبان، کاستی‌ها و نارضایتی‌ها را به درون سالن زیبایی شما انتقال دهند و با پیدا کردن نکات و نظرات مثبت، از آنها برای تبلیغات مؤثر استفاده کند. در حقیقت روابط عمومی نماینده‌ای برای ارتباط سازمان با محیط خارج است. متخصصین روابط عمومی وظیفه‌ی ایجاد وجهه و تصویر مناسب برای سالن زیبایی را بر عهده دارند. شغل آنها ایجاد ذهنیت مثبت از محیط و خدمات در بین مردم، آگاه‌سازی جامعه از فعالیت‌های درون سالن زیبایی، توضیح سیاست‌ها و مدیریت کنترل کمپین‌های سیاسی است. گستره‌ی فعالیت روابط عمومی بسیار وسیع است. این گستره می‌تواند از مدیریت ارتباط با مشتریان تا ایجاد ارتباط میان شاخه‌های مختلف یک سالن زیبایی را پوشش دهد.

روابط عمومی به یک تیم متخصص یا حداقل فرد متخصص بستگی دارد اما در این مقاله چند موارد اصلی برای دانش حداقلی در مورد روابط عمومی را برای شما بازگو خواهم کرد تا بتوانیم از حداقل مزایای فوق العاده روابط عمومی بهره مند شوید.

داستان سرایی: برای اینکه داستان سرای خوبی باشید، لازم است حضور خود در شبکه‌های اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی خود را افزایش دهید. از طرفی باید بتوانید به صحبت‌های مخاطبان خود در شبکه‌های اجتماعی خوب گوش کنید. در واقع شما با گوش دادن به مخاطبان خود در این شبکه‌ها می‌توانید از احتیاجات و نیازهای آنها مطلع شده و با آنها همدلی و همدردی کنید. با افزایش مهارت‌های داستان سرای قادر خواهید بود پیام خود را با استفاده از تکنیک‌های روابط عمومی با سرعت و اثربخشی بالاتر در بین مخاطبان هدف خود در شبکه‌های اجتماعی نشر داده و برنامه روابط عمومی خود را با سرعت بیشتری به پیش ببرید.

ویدئو و فایل های تصویری:  دنبال کننده های شما علاقه زیادی به تصویر و ویدیو دارند. در دنیای امروز این علاقه بیشتر شده و علاقه‌ای که افراد به ویدیو نشان می‌دهند بیش از گذشته شده است. البته منظور ما از ویدیو و فیلم و تماشای آن فقط از طریق تلویزیون نیست. امروزه سرویس‌های آنلاین زیادی در بستر وب بوجود آمده‌اند که از طریق آنها افراد ویدیو و فیلم می‌بینند. یک متخصص روابط عمومی موفق در عصر حاضر توجه ویژه‌ای به رسانه‌های ویدیویی آنلاین خواهد داشت و مخاطبان خود را از آنجا هم درگیر کار خود خواهد کرد. پس به همان اندازه که ساخت تیزر مهم خواهد بود یک متخصص روابط عمومی نیز به نوع خود قابل توجه می باشد.

ابزاز آنالیز و تحلیل: روابط عمومی در دنیای اینترنت وابستگی زیادی به تحلیل و اطلاعات رفتاری مشتری دارد. شما به کمک سامانه‌های آنلاین آنالیز قادر خواهید بود رفتار مشتریان و مخاطبان را به خوبی تحلیل کرده و از آنها اطلاعاتی همچون نیازها، خواسته و عاداتشان را استخراج کنید تا قدم‌های بزرگتری در راستای روابط عمومی و بازاریابی بردارید.

سئو: شاید مهم ترین دانش برای تبدیل شدن به یک متخصص روابط عمومی حرفه‌ای سئو است. شما باید برای موفقیت در کار خود سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو را خوب بلد باشید، چرا که از طریق این دانش خواهید توانست نوشته‌ها و اخبار خود را به خوبی در اینترنت نشر داده و برد مطلب خود را بالا ببرید. در واقع با این‌کار آشنایی با برند خود را افزایش خواهید  داد و خود را در جستجوهای اینترنتی بیشتر در معرض نمایش خواهید گذاشت.

حال توجه داشته باشید که اگر برند شما در دنیای امروز از یک وب سایت معرفی برند و متخصص روابط عمومی و تبلیغات بی بهره باشید فقط مسیری کوتاه را برای برند خود در نظر گرفته اید و از چشم اندازهای موجود برای ایجاد ارزش برای ماندگاری برند خود غافل بوده اید.

دیدگاه خود را ارسال کنید