جذب مخاطبان هدف”استراتژی موفق و کاربردی”

مخاطبان شما دوست ندارند که توجهشان با پول خریده و جلب شود، بلکه دوست دارند توجهشان به صورت طبیعی جلب شود. بنابراین، باید در استراتژی جذب مخاطب هدفمند در صنعت کسب و کار زیبایی با در نظر گرفتن ابزارهای بهینه برای دسترسی به آن ها تجدید نظر کرد.

اولین و مهمترین قدم ساخت محتوایی متقاعد‌کننده و دومین مرحله استفاده از آن محتوا برای تبدیل بازدیدکننده به سرنخ  است.  البته که گفتن آن به مراتب آسان تر از عمل به آن است!

برای روشن‌تر شدن موضوع و بیان اینکه چقدر استراتژی جذب مخاطب هدفمند اهمیت دارد داستان مقایسه اولویت‌های زندگی را با ریختن سنگ‌های درشت، کوچک و شن در پارچ به شما یادآوری می‌کنیم. همانطور که برای جا شدن تمام سنگ‌ها و شن داخل پارچ باید اول از سنگ‌های درشت‌تر استفاده کنید و در آخر شن‌ها را بریزید، در اجرای استراتژی جذب مخاطب هدفمند هم نیز این گونه است. شما باید اولویت و تمرکزتان را در جذب مخاطب هدفمند بر روی بازاریابی درونگرا قرار دهید.

سنگ ها، سنگ ریزه ها و شن های بازاریابی درونگرا

همانطور که سنگ‌ها را به مهم ترین اولویت‌ها، سنگ‌ریزه‌ها را به اولویت‌های درجه دوم و شن‌ها را به اولویت‌های سطح پایین تشبیه می‌کنند در بازاریابی درونگرا  هم چنین مفاهیمی معنی دارد به این صورت که شما باید بدانید که سنگ‌های درشتی که برای استراتژی شما اهمیت زیادی دارند کدامند؟ سنگ‌ریزه ها که اولویت‌های دوم شما به عنوان ابزار پشتیبانی هستند کدامند؟ موانع شما که به شکل شن‌های مثال ذکر شده هستند کدامند؟ اکثر سالن های زیبایی بالاترین اولویتشان را به مشتری‌هایشان معرفی می‌کنند.

بی چون و چرا مشتری برای هر آرایشگری مهمترین است، اما اینجا می‌خواهیم در مثالی که برایتان آوردیم مشتری‌ها را آبی فرض کنیم که روی سنگ‌ها و شن‌ها در پارچ می‌ریزید. آب را زمانی می‌توان درون پارچ ریخت که همه سنگ‌ها و شن‌ها در پارچ به صورت منسجمی کنار هم باشند. کسب‌وکار شما نیز چنین است، زمانی می‌توانید به سود برسید که این ذهنیت را در مورد استراتژی بازاریابی درونگرای خود داشته باشید.

۴ المان مهم از استراتژی جذب مخاطب هدفمند

محتوای شما همان سنگ‌های درشت هستند. محتوای قانع‌کننده نقش مهمی در جذب مخاطب هدفمند بازی می‌کند، که از ابزارهایی برای تولید ترافیک بیشتر می‌توان بهره برد، مانند: بلاگ، سئو، تبلیغات کلیکی و شبکه های اجتماعی.

تقریباً ۹۶ درصد مشتری‌های آرایشگاهو صنعت مورد نظر محتوایی می‌خواهند که به آن‌ها در تصمیم‌گیری خرید کمک کند. محتوای قانع‌کننده، کلیدی‌ترین فاکتوری است که شما می‌توانید به کمک آن خود را ارتقا دهید و به عنوان رهبر آموزشی در آن صنعت شناخته شوید.

این مقاله سعی دارد به شما نشان دهد که بهترین راه برای جذب مخاطب هدفمند، محتوای مناسب است. به زودی متوجه می‌شوید که سالنهای زیبایی که استراتژی خود را با این جریان محتوا هم راستا کرده‌اند ۶۷ درصد سرنخ بیشتری نسبت به آرایشگاهای دیگر دریافت می‌کنند.

متاسفانه، یک شکافی بین تولید محتوا  و جذب مخاطب هدفمند وجود دارد که معمولاً کاربران به بازدیدکننده‌های یکباره تبدیل می‌شوند تا اطلاعاتی از شما کسب کنند و دیگر سراغ شما نیایند.

شما می‌توانید این شکاف را با جاذب مخاطب هدفمند پر کنید. این جاذبان، ابزارهایی هستند که برای بازدید‌کننده های شما در قبال تبادل اطلاعات تماسشان ارزش‌آفرینی می‌کنند. کسب و کارهای موفق آرایشگاهی در جهان از این جاذب ها استفاده می‌کنند، ابزارهایی مانند دریافت ایمیل، عضویت در خبرنامه، شبکه‌های اجتماعی و … .

هدف این ابزارها این است که شما مجوز این را داشته باشید که به طور دائم به بازدیدکننده‌های خود دسترسی داشته باشید، کارهایی که در این باب انجام می‌شود شامل موارد زیر است:

  • ویدئوی آموزشی
  • دسترسی رایگان به خدمات به مدت محدود
  • برگزاری دوره های استعداد یابی
  • مسابقات آرایشگری
  • طرح‌های تخفیفی و تشویقی
  • معرفی افراد شاغل در سالن

این ایزارهای آموزشی رایگان، به بازدیدکننده‌هایتان این اعتماد را می دهد که اطلاعات تماس خود را در اختیار شما قرار دهند.

نتیجه‌گیری

همه این موارد را گفتیم که از اهمیت جذب مخاطب هدفمند بیشتر بدانید. اگر خودتان را جای مشتری‌هایتان و افرادی که هر روز در فضای اینستاگرام کلی موضوع جستجو می‌کنند قرار دهید، متوجه می‌شوید که از صبحدم تا آخر شب به کلی صفحه می‌رسید که فردای همان روز دیگر یادتان نمی‌آید، به همین راحتی کسب‌وکارها بدلیل عدم جذابیت برای شما و اینکه نمی‌توانند با شما ارتباط دوباره برقرار کنند شکست می‌خورند.
پس قدم اول برای هر کسب و کار موفق آرایشگاهی در حوزه ی تبلیغات تولید محتوا اونهم از نوع محتوای جذاب میباشد.

بزن بریم!

عاشقتونیم.

دیدگاه خود را ارسال کنید